АНОТАЦИЯ
Практико-приложните измерения от курса на обучение се изразяват в усвояване на умения от специализантите за педагогическо образование на родителите в прилагане средствата на позитивната дисциплина, упражнения и техники за корекция на взаимоотношенията “родители-деца”, непослушанието и проблемното поведение.
Анотация на дисциплината
Стандартите за ранно детско развитие и учене трябва да се разглеждат в контекста на актуализирането на европейските и националните приоритети по посока на реализиране на единен и системен подход при осъществяване на грижата за детето от ранна възраст, на неговото възпитание и образование за постигане целите на развитието му.
В структурата на Стандартите се включват шест основни области, диференцирани на подобласти, показатели и стратегии за развитието на детето, представени във възрастови интервали: 0 – 3 , 4 – 6, 7 – 9, 10 – 12, 13 – 18, 19 – 24, 25 – 30, 31 – 36 месеца, които в максимална степен са съобразени с голямата динамика на промените и постиженията на детето в периода от раждането до три години.
Във връзка със Стандартите са представени и стратегии, които демонстрират съдържанието и параметрите на възпитателните взаимодействия на възрастните и детето, насочени към създаването на благоприятна стимулираща среда за разнообразни активности, с цел постигане на конкретните показатели и стандарти за ранно детско развитие и учене в шестте основни области.
Възможните приложения на Стандартите за развитие и учене в ранното детство са широкообхватни и вариативни в условията на възпитателното взаимодействие в семейството, детското заведение, в социалните и здравните институции, ангажирани с грижата за детето в ранна възраст.