АНОТАЦИЯ
Дисциплината „Приемственост между образователните структури в периода на детството“ е важна част от обучението на бъдещите предучилищни педагози. Основанието за това е придобиването на компетентности за осъществяване на оптимална приемственост при реализиране на образователните цели през различните периоди на детството, както и на ефективната социална адаптация и интегриране на децата към специфичната среда на детското заведение и училището.
Известно е, че потенциалът за формиране и развитие на детската личност във всеки възрастов етап се основава до голяма степен на постиженията в предходния и зависят от ефективността и качеството на образователния процес, разбиран и реализиран съобразно принципа за приемственост. Същевременно, добрата ориентация на предучилищния педагог в проблематиката, свързана с феномена “социална адаптация” и възможностите за реализацията на добрия опит в педагогическата практика гарантира постепенност, последователност и непрекъснатост във физическото, психичното и личностното развитие на детето, чрез осигуряване на благоприятна среда за преодоляване на отрицателното влияние на адаптационния период и постигане на устойчиво състояние на емоционално благополучие.
Дисциплината „Приемственост между образователните структури в периода на детството“ е важна част от обучението на бъдещите предучилищни педагози. Основанието за това е придобиването на компетентности за осъществяване на оптимална приемственост при реализиране на образователните цели през различните периоди на детството, както и на ефективната социална адаптация и интегриране на децата към специфичната среда на детското заведение и училището.
Известно е, че потенциалът за формиране и развитие на детската личност във всеки възрастов етап се основава до голяма степен на постиженията в предходния и зависят от ефективността и качеството на образователния процес, разбиран и реализиран съобразно принципа за приемственост. Същевременно, добрата ориентация на предучилищния педагог в проблематиката, свързана с феномена “социална адаптация” и възможностите за реализацията на добрия опит в педагогическата практика гарантира постепенност, последователност и непрекъснатост във физическото, психичното и личностното развитие на детето, чрез осигуряване на благоприятна среда за преодоляване на отрицателното влияние на адаптационния период и постигане на устойчиво състояние на емоционално благополучие.
- Преподавател: Любослава Пенева